پرش لینک ها
تاریخ انتشار: مقالات

نحوه اجرای گچبری پیش ساخته

مراحل اجرای گچبری پیش ساخته

زمانی که تیم نصب جهت اجرای گچبری پیش ساخته در محل حاضر می شوند. می توان مشاهده کرد که چطور این نوع از گچبری تفاوت ها را رقم می زند.

سرعت و راحتی در نصب گچبری پیش ساخته و امکان انتخاب ابزارهای مختلف برای استفاده روی سقف و دیوار باعث شده است. تا گچبری پیش ساخته اکنون بهترین راه حل برای طراحی دکوراسیون داخلی باشد.

با این حال، بسیاری از مشتریان این پرسش را دارند که: «نحوه اجرای گچبری پیش ساخته چگونه است؟» برای پاسخ با وبلاگ نوکلاسیک همراه باشید.

در زیر مرحله به مرحله نحوه نصب گچبری پیش ساخته را شرح می دهیم:

آماده سازی سطح کار

قبل از نصب ابزارهای گچبری پیش ساخته ابتدا باید سطح کار آماده شود. آماده سازی به معنای تمیز کردن سطح از هر گونه گرد و غبار و چربی و خط کشی برای جانمایی ابزارها است.

تمیزکاری باعث می شود تا متخصص بتواند ابزارها را به بهترین نحو روی سقف یا دیوار نصب کند. در این مرحله، اطمینان از صاف بودن سطح کار نیز مهم است. زیرا عدم مسطح بودن سطح کار باعث نصب ضعیف ابزارها می شود.

به طور کلی، سطح کار باید تمیز، خشک، صاف و عاری از بقایای مواد مختلف باشد.

خط کشی سطح کار

بعد از تمیز کردن و رفع مشکلات سطح کار، خط کشی و ایجاد خطر تراز برای اجرای گچبری پیش ساخته انجام می شود.

به دلیل آنکه این نوع گچبری به صورت مونتاژ شده نصب می شود. بنابراین متخصصین باید محل قرارگیری قطعات را روی سطح کار علامت گذاری کنند. تا هر قطعه به درستی در محل خود قرار گیرد.

خط کشی باید در نهایت دقت انجام شود. زیرا هر قطعه از گچبری پیش ساخته باید برش داده شوند. و در ابعاد مشخص در محل قرار گیرند.

برای مثال، برای نصب قاب بندی دیوار ابتدا باید خطوط اصلی کار در چهار ظلع روی دیوار علامت گذاری شوند.

نصب گچبری پیش ساخته

مرحله اجرا فرا رسیده است. ابتدا باید از یک گوشه شروع به نصب قطعات کنید. برای نصب باید مقداری چسب چوب با قلمو را پشت ابزار اعمال کرد. و سپس ابزار را در جای خود قرار داد.

سپس برای ثابت کردن قطعات می توان از دو یا سه میخ نازک نجاری استفاده کرد.

میخ ها به آرامی در قسمت هایی از ابزار زده می شوند. که ضخامت کمتری دارند. یا اینکه باید در نقطه تماس دیوار و ابزار در بیرون از قطعه پیش ساخته زده شود.

در این میان باید مراقب بود که ابزار ترک نخورد. برخی ابزارها مانند قاب بندی دیوار، نیاز به برش در محل دارند، برای این کار لازم است از دستگاه اره فارسی بُر استفاده شود.

مرمت سطح کار

در مرحله آخر، باید همۀ ابزارها بتونه کاری و سمباده کاری شوند. می توان با گچ کشته و یا بتونه کلیه درزها و شکستگی ها و مشکلات دیگر را برطرف کرد.

برای بتونه کاری می توان از پودر کناف که مانند گچ است، استفاده کرد. و کلیه محل اتصالات، برش ها، ترک خوردگی ها، شکستگی ها، درزها روی دیوار و سقف را ترمیم کرد.

بتونه کاری باید با دقت و حوصله انجام شود. سپس بعد از خشک شدن بتونه، سطح کار باید به دقت سمباده زده شود. تا هر گونه برجستگی‌ ها از بین بروند. مرحله پایانی، رنگ آمیزی قطعات است.

نکات مهم در اجرای گچبری پیش ساخته

در زمان نصب، مهم است که نکات زیر در نظر گرفته شوند:

ابزارهای پیش ساخته، را می توان روی سطوحی که با گچ کشته پوشش میدهند. نیز اجرا کرد. اما به دلیل آنکه اتصال گچ کشته، به دیوار ضعیف است.

احتمال ترک خوردگی در اطراف ابزارها وجود دارد. به همین دلیل، دقت در اجرا و پیش بینی های مشکلات بسیار مهم است. هم چنین می توانیم قطعات پیش ساخته، را روی دیواری که با سیمان و کناف پوشش دادیم نیز نصب کنیم.

مرطوب کردن ابزارهای گچی با آب قبل از نصب بسیار مهم است.  زیرا به اتصال قوی به دیوار و سقف کمک می کند. همچنین، آب زدن قطعات باعث می شود اگر دیوار موج داشت ابزار نشکند.

اما نباید قطعات را کاملاً خیس کرد. ابزارهای پیش ساخته قطعاتی حساس هستند. و مهم است در زمان حمل و نصب آنها دقت لازم را انجام داد.

اجرای گچبری پیش ساخته در فضای نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و محیط‌های اداری و تجاری در سبک های مدرن و کلاسیک قابل انجام است.

چسب چوب نباید خیلی رقیق یا خیلی غلیظ باشد. رقیق بودن زیاد باعث دیر خشک شدن و غلیظ بودن زیاد باعث عدم چسبندگی کافی می شود.

چسب باید حال خمیری داشته باشد. حداقل یک روز زمان نیاز است تا چسب خشک شود. سپس می توان بعد از اطمینان از خشک شدن، میخ ها را از محل خارج کرد.

در محل اتصال دو ابزار مهم است هر دو قطعه با سنباده زدن کاملاً صاف شوند تا اتصالی یکپارچه و مستحکم ایجاد کنند. اگر یک ابزار از قسمتی دچار شکستگی شد، نگران باشید. دو قطعه قابل ترمیم و اتصال دوباره هستند.

در اجرای گچبری پیش ساخته برای ستون های داخلی باید از پیچ های ام دی اف پنج سانتی‌متری استفاده کرد. تا بتوان قطعات را در محل ثابت کرد. نصب ابزارهای سقفی مانند ابزارهای دیوار است.

اما ممکن است به دلیل ضخامت بیشتر ابزار، به جای میخ های نجاری از پیچ های کناف یا ام دی اف در سایزهای مورد نظر استفاده کرد. در این مرحله لازم است مته خزینه دار استفاده شود تا محل پیچ ها حالتی برجسته پیدا نکنند.

از رنگ های مختلفی مانند سفید صدفی می توان برای ابزارها استفاده کرد. همچنین، پتینه کاری و استفاده از ورق طلا نیز بسیار محبوب است.

کلام آخر

به دلیل سرعت بالا و کاهش هزینه های نیروی کار و مصالح، اجرای گچبری پیش ساخته بسیار به صرفه خواهد بود.

از این رو، گچبری پیش ساخته می تواند بهترین راه ممکن در طراحی دکوراسیون داخلی برای انواع فضاهای مختلف باشد.

مدلینگ و دکوراتیو کردن سقف و دیوار، با استفاده از ابزارهای گچبری پیش ساخته. باید با دقت فراوان توسط متخصصین مجرب انجام شود. تا دوام و کیفیت کار برای سال ها تضمین شود.

برای استفاده از بهترین خدمات گچبری پیش ساخته می توانید با تیم مجرب و حرفه ای نوکلاسیک تماس حاصل فرمائید.

گچبری پیش ساخته
گچبری پیش ساخته
× گفتگوی آنلاین