پرش لینک ها
تاریخ انتشار: مقالات

طرح های مختلف گچبری گلویی سقف

گچبری گلویی سقف چه نوع گچبری است؟

برای اینکه بتوانید با اولین نگاه گچبری گلویی سقف را بشناسید و با خصوصیات آن آشنا شوید بهتر است به تعریف فوق حتما توجه کنید. این نوع گچبری از ابزارهای گچ بری شده به شمار می رود که معمولا در کنج سقف بین سقف و دیوار اجرا می شود.

استفاده از گلویی سقف برای دکوراسیون داخلی و تزیین سقف سابقه‌ای بسیار طولانی دارد. گچبری گلویی به دلیل ویژگی‌های منحصر بفرد از جمله، جلوگیری از ترک خوردن کنج ها، و نیز جلوگیری از جدا شدن رنگ نقاشی شده سقف، تا به امروز جایگاه خود را در میان هزاران نوع متریال دیگر حفظ کرده است.

بدون شک گچبری سقف از مهمترین مراحل طراحی و ساخت هر بنایی تلقی می شود، و کیفیت اجرای گچبری سقف و همچنین طراحی خاص آن می تواند، سرزندگی، جذابیت را وارد بنا کند و تاثیر فراوانی بر روحیه اعضاء خانواده داشته باشد.

همانطوری که می دانید، انسان ها بیشتر لحضات زندگی خود را در داخل بنا و یا فضای کاری خود می گذراند، بنابراین طراحی زیبا و نیز اصولی فضای خانه و یا محل کار باعث سرزندگی و دلباز بودن بنا می شود. بخش زیادی از این قضیه مربوط به گچبری سقف است، که پرداختن به آن و نیز استفاده از مدل های خاص گچبری مانند، گچبری گلویی سقف می تواند تا حدودی موثر باشد.

روش های مختلف گچبری سقف

مهمترین کاربرد گچبری گلویی سقف عبارت است از:

  • در گچبری های انواع دور لوستر
  • در سقف آشپزخانه ها
  • سر ستون ها
  • لبه نور مخفی
  • در کنج راهروها
  • و …

گچبری گلویی را می توان به دلیل کاربردش در بسیاری از گچ کاری های بین سقف و دیوار استفاده کرد. گچبری گلویی از نظر زیبایی یکی از جذاب ترین گچبری ها برای ایجاد نورپردازی مخفی به خصوص در نشیمن  و پذیرایی است. شما به راحتی می توانید ابزار های نور مخفی را در پشت این نوع گچبری مخفی کنید و شاهد بازتاب نورهای رنگی در خانه خود باشید.

گچبری به مدل گلویی

مدل های مختلف گچبری گلویی؟

گچبری گلویی سقف بیشتر در مدل های دندان موشی، طرح نور مخفی، طرح ورساچ، در پذیرای و نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب مدل بستگی به سبک طراحی خانه شما دارد، به عنوان مثال اگر طراحی خانه شما به صورت کلاسیک انجام شده باشد، باید از مدل های کلاسیک موجود در بازار استفاده نمایید.

رنگ آمیزی این نوع گچبری نیز می تواند با توجه به سلیقه صاحب خانه و یا طراح آن باشد. می توانید از رنگ های طلایی برای این کار استفاده کنید. رنگ طلایی لوكس ترین رنگ برای رنگ آمیزی گچبری گلویی است. طلا همواره نماد موفقیت، ثروت و تجمل، بوده است. این رنگ پایدار درخشش زیادی را به این مدل گچبری همچنین دکوراسیون منزل می دهد.

مدل نور مخفی گچبری گلویی بسیار زیباست و طرفداران زیادی در ایران و سایر کشورها دارد. این مدل از گچبری می تواند منزل شما را به بهترین شکل ممکن چشم نواز، جذاب و دلپذیر کند، همچنین احساس آرامش و نشاط چشمگیر به اعضای خانواده می دهد. نوع و مدل طراحی آن سلیقه شخصی است و ممکن است به صورت مدرن و یا کلاسیک انتخاب شود.

برای اجرای گچبری گلویی سقف می توانید از مدل های آماده و به اصطلاح پیش ساخته استفاده کنید و یا اینکه به واسطه فرد ماهر در حین ساخت استفاده کنید که این روش نسبت به روش اول سخت تر است و زمان زیادی را می طلبد.

گچبری گلویی

یک دیدگاه بگذارید

× گفتگوی آنلاین