پرش لینک ها

اساسی ترین تفاوت ها بین گچبری مدرن و گچبری کلاسیک؟

گچبری مدرن برخلاف گچبری کلاسیک که دارای تزئینات پیچیده و متنوع است. از هندسه ساده و بی آرایشی بهره می برد. از مشخصه اصلی این گچبری می توان به  خطوط ساده، خطوط راست و زاویه‌های قائمه یا خطوط نرم و منحنی دار اشاره کرد.

آنها نسبت به گچبری کلاسیک قیمت ارزانی دارند، دلیل آن کم بودن تزئینات و نیز سرعت اجرای بالا  آنها است. همچنین افراد نیمه ماهر نیز قادر به انجام این نوع گچبری هستند. کارایی گچبری های مدرن به مراتب بیشتر از نوع کلاسیک است.

گچبری مدرن

تاریخچه گچبری مدرن دیوار پذیرایی 

گچبری مدرن از قرن بیستم وارد تزئینات معماری شد و از آن زمان تا کنون با پیشرفت های زیادی روبرو بوده است. عواملی مانند توسعه علم، خرد گرایی و توسعه فلسفه و از همه مهمتر گسترش تکنولوژی موجب گردید.  این نوع سبک گچبری و معماری گسترش زیادی داشته باشد.

استفاده از ابزاری به نام فلز در این سبک باعث گردید تا سقف ها از پوسته دومی نیز برای نماسازی داخلی بهره مند شوند. معماران و طراحان به واسطه این ابزار توانستند از گچبری های پیش ساخته برای تزئین بنا استفاده کنند. آنها همچنین قادر بودن تا تاسیسات ساختمانی مورد نیاز مانند، لوله ها، کابل ها را بدون این که دیده شوند از پشت گچبری ها، سقف های کاذب عبور دهند.

گچبری مدرن دیوار پذیرایی

گچبری مدرن این اماکن را به معماران و طراحان ساختمانی می دهد تا به بهترین وجه ممکن، نورپردازی داخلی را انجام دهند،  به این شکل که فاصله ای حدود ۱۰ الی ۳۰ سانتی متر را بین سقف اصلی و گچبری در نظر می گیرند تا کابل ها و لامپ های هالوژنی ال ای دی پشت آنها نصب شود. این کار باعث جذابیت بیشتر فضای خانه می شود.

این نوع گچبری بعد از جنگ جهانی دوم که نیاز مردم به احداث بنا افزایش یافت، بیشتر رواج پیدا کرد. و دلیل اصلی شکل گیری آن بیشتر نیاز مردم و هزینه کم آن بود. گچبری مدرن به لطف معماری مدرن شکل گرفت. و در حال حاضر در بناهای مسکونی، ادارات، مراکز فرهنگی هنری، هتل ها …کاربرد فراوانی دارد.

برجسته ترین مزیت های گچبری مدرن دیوار پذیرایی ؟

گچبری مدرن دیوار پذیرایی توسط هنرمندان گچکار و با ذوق بالایی ساخته می شود. این نوع سبک گچکاری در مدل های مختلفی اجرا می شود که هر کدام از آنها جذابیت مخصوصی دارند. در این نوع سبک گچبری می توان از خطوط خط‌ کشی شده و در برخی مواقع از اشکالی با انحناهای ساده و جذاب نیز استفاده کرد.

معمولا روش اجرای این نوع گچبری به دو صورت قابل انجام است، در روش نخست اجرای گچبری به واسطه فردی ماهر و استادکار و در حین ساخت سقف انجام می‌شود. اما در دومین روش به جای ساخت گچبری روی کار از گچبری پیش ساخته استفاده می کنند.

گچبری مدرن دیوار پذیرایی

از مهمترین و برجسته ترین مزیت های گچبری مدرن دیوار پذیرایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی در طراحی و ایجاد شکل های کاملا کارکردی
  • قیمت مقرون به صرفه برای صاحب خانه
  • سرعت اجرای بسیار بالا نسبت به گچبری کلاسیک
  • قابلیت ایجاد نورپردازی خانه به صورت کاملا حرفه ای
  • قابلیت پوشش تاسیسات ساختمانی، مانند کابل های برق، لوله های آب، گاز و …
  • قابلیت رنگ آمیزی با هر نوع رنگ
  • قابلیت ایجاد فرم های جدید و مبتکرانه
  • قابلیت استفاده در انواع کاربری ها (مسکونی، اداری، تجاری، فرهنگی،آموزشی و …)
  • نسبت به گچبری کلاسیک وزن سبک تری دارند
  • از هندسه ساده و بی آرایشی بهره می برد
گچبری مدرن دیوار پذیرایی

یک دیدگاه بگذارید

× گفتگوی آنلاین