پرش لینک ها
تاریخ انتشار: مقالات

گچکاری سقف آشپزخانه

مهمترین تاثیرات طراحی با گچکاری آشپزخانه؟

آشپزخانه یکی از مهمترین فضاهای خانه به شمار می رود که همواره از آن به عنوان قلب خانه یاد می شود، توجه به گچکاری سقف آشپزخانه باعث افزایش زیبایی، جذابیت و عدم یکنواختی آن شده و  و این قضیه تاثیر زیادی بر روحیه خانم خانواده و نیز کل اعضا دارد.

گچکاری آشپزخانه از صد ها سال قبل در بین ایرانیان رواج داشته و مورد استفاده قرار می گرفته است، اما به شیوه های سنتی و ساده، که با گذشت زمان تغییرات اساسی به خود دیده است. بیشتر معماران و استادان در این زمینه در حال حاضر از قطعات گچکاری پیش ساخته استفاده می کنند.

گچکاری سقف با استفاده از قطعات پیش ساخته، امروزه بسیار پرطرفدار و نیز زیبا است که در اکثر پروژه های ساختمانی به خصوص در سقف آشپزخانه ها استفاده می شود. استفاده از قطعات پیش ساخته در طراحی سقف آشپزخانه باعث جذابیت و جلوه بخشیدن به سایر المان ها خانه خواهد بود.

از قابلیت های گچکاری پیش ساخته می توان به ایجاد انواع نورپردازی های آشکار و مخفی در سقف و  همچنین ایجاد خطوط نوری اشاره کرد. شما به راحتی می توانید با این ابزار برای آشپزخانه ها خود  دکوراسیون کلاسیک و یا مدرن بسازید.

انعطاف پذیری بالای گچکاری سقف باعث گردیده تا استفاده های مختلفی از این متریال شود. گچکاری پیش ساخته در واقع یک پانل گچی است که به واسطه قالب های آماده تهیه می شود، آنها تنوع بیشماری دارند و حتی برای اجرای نمای فضاهای دیگر ساختمان مانند، نشیمن، اتاق خواب، پذیرای، راه پله نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

گچکاری آشپزخانه

مدل های زیبا و بی نظیر گچ کاری سقف آشپزخانه کدامند؟

طراحان و استاد کاران حرفه ای برای گچکاری سقف آشپزخانه از سبک های هنری زیادی استفاده می کنند، که تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. این سبک ها عبارت هستند از:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • لوکس
  • سلطنتی
  • ایرانی
  • و عربی

اما متداول ترین مدل های استفاده شده برای گچکاری آشپزخانه در ایران عبارت است از؛ دندان موشی، دندان خرگوشی، طرح خط کوفی، ورساچ، طرح های هندسی، آرک، گلویی(ساده یا منحنی)، باکس نور مخفی و هالوژن. که انتخاب آنها بستگی به سلیقه شما دارد.

رنگ آمیزی گچکاری آشپزخانه

گچکاری سقف آشپزخانه زمانی تکمیل می شود که بتوان به رنگ آمیزی آن پرداخت، این عنصر معماری تاثیر خیلی زیادی بر روی ذهن و نیز افکار افراد خانواده می گذارد و حس اشتها و غذا خوردن را در ذهن آنها متبادر می‌سازند. مساله انتخاب هوشمندانه رنگ برای این فضا بسیار مهم است. چرا که افراد خانواده زمان زیادی از روز را در این فضا می گذرانند.

حال به نکاتی در این باره می پردازیم تا بهتر با این قضیه آشنا شوید. آبی یکی از بدترین رنگ‌های مورد استفاده برای رنگ آمیزی گچکاری سقف آشپزخانه است. برای اینکه در واقعیت هیچ غذای آبی رنگی وجود ندارد! علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که استفاده از رنگ آبی، باعث کم اشتهایی در اعضای خانواده می شود.

اما بهترین رنگ برای رنگ آمیزی گچکاری آشپزخانه کدام است؟ رنگ نیمه‌براق، بهترین رنگ برای این فضا است زیرا بهترین کارکرد را در آشپزخانه دارد. این نوع رنگ در آشپزخانه، به اندازه کافی درخشان و براق است، و شما به راحتی می توانید لکه‌های روی آن را تشخیص دهید و برای پاک کردن آن تلاش کنید و از طرف دیگر این نوع رنگ به قدری مات است که ناصافی و نواقص را بر روی سطح دیوار آشپزخانه نشان ندهد.

گچکاری سقف

یک دیدگاه بگذارید

× گفتگوی آنلاین