پرش لینک ها
تاریخ انتشار: مقالات

مدل های مختلف گچبری دور لوستر

گچبری مدرن و  کلاسیک دور لوستر؟

گچبری دور لوستر، تنها عنصر در تزئینات سقف و منزل است که معمولا سایر عنصر ها از او تبعیت می کنند. این عنصر با ارزش در بیشتر فضاها به عنوان مرکزیت و نقطه شروع سایر عنصرها در نظر گرفته می شود، به عنوان مثال چیدمان مبلمان، تزئینات حاشیه ای و قرنیزها و … را می توان نام برد.

آیا تاکنون در نظر گرفته اید که سقف در واقع دیوار پنجم خانه شما است؟ همچنین می توان از آن به عنوان دیوار فراموش شده یاد کرد. مردم عاشق گچبری و نقاشی سقف خود هستند، آنها همچنین عاشق اضافه کردن قاب های زیبا و انواع آثار هنری به خصوص گچبری دور لوستر ها هستند، در واقع استفاده از این عنصر روی سقف می تواند به شما کمک کند کل دکور را به هم بچسبانید. با اجرای ایده های نو برای دور لوستر از نوع کلاسیک و مدرن، خواهید دید که آنها واقعاً می توانند فضای خانه را برجسته و جذاب کنند.

طراحی گچبری دور لوستر

چند نکته مهم : 

شاید نقاشی و نورپردازی جنبه های خوبی برای سقف داشته باشند، اما گچبری دور لوستر راهی کاملاً ارزان برای اضافه کردن جزئیات پیچیده معماری است. در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام انتخاب مدل های مختلف دور لوستر باید آنها را در نظر بگیرید:

اندازه گچبری: این گزینه با توجه فضای مورد نظر شما انتخاب می شود، ممکن است کوچک و یا بزرگ باشند. معمولا در فضاهایی مانند نشیمن و آشپزخانه و لابی ها بزرگتر در نظر گرفته می شود تا تمامی توجهات را به خود جلب کند، و نیز به عنوان مرکزیت فضا سایر عناصر از او تبعیت کنند.

سبک گچبری: سبک گچبری دور لوستر به دو صورت، کلاسیک و مدرن ارائه می شود، که هر کدام از آنها مزیت های مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال سبک کلاسیک یکی از سبک های اصیل در جهان است که یادآور مکان های تاریخی، از نوع ایرانی، رومی و یونانی می باشد، سبک کلاسیک قدمت دو هزار ساله ای دارد.

اما سبک مدرن گچبری دور لوستر برخلاف نوع کلاسیک، بر اساس اصول هندسی شکل می گیرد. مهمترین ویژگی آنها، خطوط قوی و واضح است که به صورت افقی و عمودی به کار برده می شوند. اگر به تزئینات دور لوستر در این سبک نگاه کنید، خطوط واضح و تیزی را در طراحی آنها خواهید دید. این سبک بعد از قرن بیستم به وضوح در اکثر پروژه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

پوشش تاسیسات سقف: قبل از انتخاب نوع گچبری برای دور لوستر حتما باید به تاسیسات روی سقف توجه شود، برای اینکه ممکن است تاسیسات ساختمانی از قبیل، لوله ها و کابل ها از پشت قطعات لوستر عبور کنند.

گچبری دور لوستر

انواع مدل های مختلف گچبری دور لوستر؟

با روی کار آمدن قالب های آماده برای ساخت قطعات گچبری دور لوستر، شاهد زیاد شدن مدل های مختلف دور لوستر در سال های اخیر هستیم. تنوع زیاد آنها باعث شده تا سرمایه گذاران و کارفرمایان زیادی به آنها علاقه مند شوند.

تمامی مدل ها معمولا از دو سبک، کلاسیک و مدرن پیروی می کنند و می توان آنها را زیر مجموعه این دو سبک تلقی نمود. از مهمترین و معروف ترین مدل های گچبری برای دور لوستر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح گچبری گیلاسی
  • طرح گچبری طنابی
  • طرح گچبری گلبرگ حصیری
  • طرح گچبری گلویی
  • طرح گچبری رومی و یونانی
  • طرح گچبری سلطنتی
انواع گچبری دور لوستر

یک دیدگاه بگذارید

ArabicEnglishPersian
× گفتگوی آنلاین