پرش لینک ها
انواع گچبری سلطنتی

شناخت و بررسی گچبری سلطنتی از نوع شاهانه؟

گچبری سلطنتی از عناصر مهم معماری است که فضای شاهانه می‌سازد و به ارزش خانه شما می افزاید. این نوع گچبری طرفداران خاصی دارد و اگر به درستی طراحی و ساخته شود، فضای خانه را شیک و هنری می کند. از مشخصه های اصلی آن، این است که:

  • نمی توان آن را در فضاهای مدرن به کار برد، چون که همخوانی بین سبک‌ مدرن و سبک کلاسیک وجود ندارد.
  • به خاطر مقیاس بزرگش برای سقف هایی با ارتفاع بیشتر از ۳ متر مناسب است
  • معمولا در ترکیب با نقاشی به کار می رود و به نوعی آن را تکمیل می کند
  • معمولا برای لوکس بودن و نشان از ثروت و تجمل، در این نوع گچبری سلطنتی از رنگ طلایی استفاده می کنند.
  • طرح های تک و خاص آن را می تواند برای؛ سَردر، دور قلاب شومینه، سَرستون، سَر قاب و … به طور جداگانه به کار برد.
  • جزئیات گچبری سلطنتی به مراتب بیشتر از گچبری مدرن است
  • طرح هایی مانند مُقرنس، گِره، تَذهیب و انواع و اقسام طرح ها و نقش های دیگر را می توان در ساخت آن به کار برد.

این نوع گچبری یک پیشنهاد عالی برای افرادی است که از طرح های شاهانه و به نوعی اغراق آمیز خوششان می آید. آنها یک ترکیب جذاب برای دکوراسیون شما هستند و اگر با نقاشی ترکیب شوند، جذابیت شان دو چندان می شود.

گچبری سلطنتی

کاربرد گچبری سلطنتی

بیشترین کاربرد گچبری سلطنتی در مکان هایی مانند، موزه‌ها و خانه‌های قدیمی است، این نوع گچبری که در قدیم طرفداران زیادی داشته، در حال حاضر نیز مورد توجه بسیاری از افراد است. اما به دلیل هزینه نسبتاً زیادش قشر های خاصی از جامعه قادر به استفاده از آن هستند.

مهمترین شرط برای زیباتر شدن و نیز استفاده از این گچبری، بلند بودن سقف خانه است. زیرا سقف های با ارتفاع کمتر از ۳ متر قابلیت کمتری برای نمایش جزئیات گچبری به دور شومینه، سقف، ستون ها و نیز دور پنجره دارند. این گچبری به دلیل مقیاس بزرگ و نیز تزئینات بیشمارش معروف است.

گچبری سقف

مهمترین عنصر در دکوراسیون شاهانه؟

مهمترین عنصر در دکوراسیون شاهانه، گچبری است. گچبری بیشترین تاثیر را در زیبایی و جذابیت دکوراسیون شاهانه ایفا می کند. معمولا معماران و طراحان معروف برای این نوع دکوراسیون از گچبری سلطنتی استفاده می کنند.

البته باید توجه داشته باشید که گچبری به تنهایی نمی تواند چنین فضایی را خلق کند، باید در کنار گچبری سلطنتی از مبلمان کلاسیک چوبی همراه با میز و پرده‌های کلاسیک و پارچه‌های مخمل ساده،که به رنگ قهوه‌ای تیره هستند استفاده کنیم. اما اگر تمایلی به رنگ قهوه ای ندارید، می‌توانید از رنگ‌های دیگر برای رنگ آمیزی وسایل مبلمان استفاده کنید، اما  باید سبک کلی را حفظ کنید.

در گچبری های سلطنتی از طرح هایی مثل گِره، چُدن، مُقرن، تذهیب و چَنگ همراه با نقش کشورهایی مانند: فرانسه، مصر و یونان را می توان کار کرد. و برای پوشاند حاشیه ها نیز معمولا از مُقرنس استفاده می کنند. و برای عمق بخشیدن به گچبری در یک مسیر مُمتدد، معمولا طراحان از یک شاخه ی درخت انگور، که انگورهای آن به شکل سه بُعدی آویزانند استفاده می شود.

گچبری سلطنتی نیز به چند دسته تقسیم می شود، اما عنصری که در همگی آنها مشترک است، تزئینات زیاد و پیچیده، رنگ آمیزی، نقاشی و ارتفاع بلند بنا است. می توان گفتن این نوع گچبری زیر مجموعه سبک کلاسیک است.

گچبری دیوار

یک دیدگاه بگذارید

× گفتگوی آنلاین